21 Şubat 2015 Cumartesi

Big Ben - İngiltere Saat Kulesi


              


Big Ben Saat Kulesi


Big Ben saat kulesi; Adını "Big Benjamin", Türkçe'deki "Büyük Bejamin" kelimelerinden alan İngiltere'nin başkenti Londra'da, Wetminster Sarayı'nın yanında bulunan dünyaca ünlü saat kulesinin adıdır.
Resmi adı "Saint Stephen’s Tower (Aziz Stephen’in Kulesi)" olsa da Big Ben adıyla bilinir. Dünyanın en büyük ikinci dört taraflı saatidir.
"Big Ben" adı aslında kulede yer alan beş çandan biri için kullanılır. Bu, saati gösterirken diğer dört tanesi çeyrek saatleri gösterir.
96 metre yüksekliğindeki Big ben saat kulesinin iç kısmı ziyarete açık değildir.
Big Ben zamanın doğruluğu ile de tanınır. Yapıldığı tarihten itibaren çok az kez saati yanlış göstermiştir. İkinci Dünya Savaşı sırasında yakınındaki birçok yer zarar görse de Big Ben çalışmaya devam etmiştir. Mekanizması Edmund Beckett Denison tarafından tasarlanan Big Ben tam saati göstermesi ile bilinir.

Big Ben Saat Kulesinin Tarihi

1834 yılındaki  çıkan yangında Westminster Sarayı zarar görmüştür. 1844 yılında Houses of Parliament (Parlamento Binası) binasının inşa edilmesine ve bir kule ile saat içermesine karar verilmiştir. Big ben saat kulesi Charles Barry'nin yeni saray tasarımının bir parçası olarak dikilmiştir.
Bu saat kulesi için devasa bir çan aranmıştır. 1858 yılında metalin eritilerek şekillendirilmesi sonucunda yapılan çan ilk olarak 31 Mayıs 1859’da Westminster’a getirilmiştir. Aynı yıl çatlayan çana daha hafif bir çekiç yerleştirilmiştir. Çanın zarar görmeyen kısmına denk gelerek bu çekiç ile çalan çan hala günümüzde işlevini yerine getirmektedir.

Saate neden Big Ben adı verilmiştir?

Resmi adlarından biri de Elizabeth Tower olan Big Ben’e bu ismin verilmesinin nedeni Kraliçe II. Elizabeth’in pırlanta jübilesini kutlamaktır.

Big Ben Saat Kulesinin Özellikleri ;

1. Big ben saat kulesi 51°30'02.2¨K ve  00°07'28.6¨B koordinatlarında bulunmaktadır.
2. Big ben saat kulesinin yüksekliği 96.3 m'dir.
3. Big ben saat kulesinin üzerinde bulunan saatin ağırlığı 5,5 ton'dur.
4. Big ben saat kulesinin üzerinde bulunan çanın ağırlığı 13,5 ton'dur.
5. Big ben saat kulesinin üzerindeki çan çaldığı zaman sesi 14 km. uzak mesafeden duyulabilir.
6. 19. yüzyılın ortalarında inşaa edilmiştir.
7. Saatin yüzü yaklaşık 7.5 metredir.
8. Saat kısmı 2.7 metre iken dakika kısmı 4.25 metredir.
9. Big ben saat kulesinin üzerinde yer alan rakamlar yaklaşık 60 cm dir.
10. Her bir saat minesinde 312 tane cam parçası bulunmaktadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder